Scouting is uitdaging!

En wij dagen jou uit! Vanaf je zevende kun je lid worden bij Greate Pier. En wij bieden je iedere week een nieuw programma, aangepast op jouw leeftijd en interesses.
Iemand van 8 vindt andere dingen leuk dan iemand van 18. Daarom is elke scoutinggroep opgedeeld in leeftijdsgroepen. Die noemen we speltakken. Naarmate je ouder wordt, wordt je speltak steeds zelfstandiger.

7-11 jaar:            Dolfijnen
11-15 jaar:          Zeeverkenners
15-18 jaar:          Wilde Vaart
18-21 jaar:          Loodsen
21+ jaar:             Plusscouts
Vanaf 18 jaar:      Leiding

Let op: voor de dolfijnen en zeeverkenners geldt een wachtlijst. Voorlopig hebben wij helaas niet direct ruimte om nieuwe scouts te verwelkomen.

Als je lid wilt worden, mag je eerst een paar keer komen kijken. Zo ontdek je snel genoeg of Scouting iets voor jou is. Mocht je het niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het leuk, dan word je lid, en mag je iedere week komen. Omdat wij elke week op, naast of in het water zijn, moet je bij onze vereniging in het bezit zijn van het zwemdiplomma A of het zwemvaardig-certificaat.

Knop kijkje 02

Uniform

Binnen scouting werken we net zoals andere sporten met een uniform. Dit heet een “scoutfit”. Hieronder staan afbeeldingen van wat je nodig hebt voor een compleet uniform. Als je op de afbeeldingen klikt, ga je direct naar de scoutshop, waar je de onderdelen kan bestellen. (Onze dassen heten in de scoutshop eigeel)

Mocht je interesse hebben in een groepstrui, groepsjas of groeps t-shirt, meld het dan even bij de speltakleiding.
Weten welke insignes waar horen? Kijk dan even hier, kom je er dan nog niet uit? Vraag je leiding even.

waterwerk 16301106dasringinstallatieteken

Aanmelden en informatie

We hechten veel waarde aan een veilige speelomgeving. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje en kan het soms nodig zijn om een arts te bezoeken. Ook is het voor activiteiten die langer duren dan een reguliere opkomst (kamp of activiteit) noodzakelijk dat de (bege)leiding van de leden beschikt over informatie over de gezondheid van het lid. Denk hierbij aan allergieen of medicijngebruik. Voor deze gelegenheden wordt gebruik gemaakt van een gezondheidsformulier. De formulieren zijn alleen inzichtelijk voor het leidingteam van het kind en worden zo snel mogelijk maar uiterlijk vier weken na het kamp/de activiteit teruggegeven aan de wettelijk vertegenwoordiger of het lid.

Download hierons gezondheidsformulier!

Zaken als persoonsgegevens, telefoonnummers en emailadressen worden bij gehouden in onze digitale omgeving, Scouts Online. Bij de inschrijving krijgt het lid hier inloggegevens voor. Onze handleiding voor Scouts Online is hier te vinden.

Privacybeleid en AVG
Scoutinggroep Greate Pier verwerkt persoonsgegevens. Vanaf 25 mei 2018 volgt ons beleid de nieuwe algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van de Europese Unie. Wij willen je hierover graag duidelijk en transparant informeren doormiddel van ons privacybeleid.
Omdat scouting Greate Pier is aangesloten bij Scouting Nederland, verwijzen we je ook graag naar het privacybeleid wat zij volgen.

Voor vragen over de nieuwe wetgeving of ons privacybeleid kun je ons bereiken via ledenadministratie@scoutingsneek.nl

* Sinds mei 2018 vragen wij via de inschrijfformulieren toestemming voor het publiceren van foto- en beeldmateriaal op onze social media, website en andere kanalen. Wanneer uw kind voor deze datum is ingeschreven en u uw toestemming wilt intrekken, kan dat via een email naar de ledenadministratie.

Contributie en Stichting Leergeld

De contributie wordt per kwartaal middels automatische incasso geïnd. De contributie bedraagt:
·         Dolfijnen: € 37,50;
·         Zeeverkenners: € 40,00;
·         Wilde Vaart: € 40,00;
·         Loodsen: € 40,00;
·         Plusscouts: € 15,00.

Mocht de contributie een probleem zijn, dan kun je contact opnemen met Stichting Leergeld. Zij helpen kinderen van ouders die (tijdelijk) krap bij kas zitten. Zie ook www.leergeldsneek.nl.
Bijkomende kosten zijn het uniform (ongeveer €55) en een kleine bijdrage van enkele euro's voor een wandeltocht of de zwemwedstrijden etc.
Bijdrage voor deelname aan zomerkampen zijn afhankelijk van de te organiseren activiteiten en speltakken maar worden zeer bewust zo laag mogelijk gehouden.

Beëindiging van het lidmaatschap van de scout:

Dit kan schriftelijk (via mail) bij de penningmeester en/of ledenadministratie.
Stopzetting van de contributie: dit geschiedt alleen aan het eind van het lopend kwartaal en kan alleen via schriftelijke afmelding (minimaal 4 weken vóór het nieuwe kwartaal) bij de penningmeester of ledenadministratie. Er vindt geen restitutie plaats van het lopend kwartaal.
Stuur voor uitschrijving van de scout en stopzetting van de contributie een mailtje naar één van de volgende e-mail adressen: penningmeester@scoutingsneek.nl of ledenadministratie@scoutingsneek.nl
foto serie