Corona update 15-12

Nederland is tot en met 19 januari in lockdown. Scouting neemt daarom haar verantwoordelijkheid om contacten gedurende deze periode tot een minimum te beperken.
Scouting past dit keer niet binnen de smalle definitie die de overheid in deze lockdown aan sportactiviteiten heeft toegekend. Daarom zijn er vanaf dit moment géén fysieke opkomsten en is ons clubhuis gesloten.

Scoutinggroep Greate Pier volgt de richtlijnen van Scouting Nederland. Deze regels stellen dat ons clubhuis helemaal gesloten is. Dat betekent dat alle fysieke opkomsten per direct komen te vervallen, alle vergaderingen digitaal zullen plaatsvinden en dat het bootonderhoud stil komt te liggen tot na de lockdown. Scouting Nederland spant zich actief in om in overleg met de overheid Scouting zo snel als (veilig) mogelijk is, weer op te starten. Zoek de grenzen van de regels niet op, zodat we na 19 januari snel weer écht naar Scouting kunnen.

Omdat deze lockdown zo dicht op de kerstvakantie zit is het momenteel nog onzeker wat het effect op de geplande opkomsten is. Onze vrijwilligers kijken deze week naar de mogelijkheden voor digitale opkomsten. Houd je mail dus goed in de gaten, zodat je weet wat jouw speltak van plan is.

We hopen je snel weer fysiek op ons terrein te mogen ontvangen. Blijf tot die tijd veilig en gezond.

Namens het bestuur,
Scouting Greate Pier Sneek.

2020 12 15 corona Tekengebied 1 kopie 3