logo wildevaart

Douwe Visser helpt de wiva.

Zaterdag 8 oktober hebben we een speciale gast mogen ontvangen op het clubhuis. De wilde vaart kreeg namelijk les van meermalige SKS kampioen Douwe Visser; de schipper van de Sneker Pan.
Rond 1 uur kwam de schipper aan op het clubhuis. Nadat iedereen zich had voorgesteld en het een en ander besproken was gingen ze aan de slag.
De wilde vaart begon met het optuigen van de Zeekoe. Meteen kregen ze enkele tips over de tuigage en het platbodem-varen. Nadat dat was gebeurd zijn ze, met minimale wind, vertrokken naar het Houkemar.
Eenmaal daar aangekomen hebben ze geleerd hoe ze goed moeten varen met de zijzwaarden, hoe je snelheid maakt doormiddel van je zwaarden en waar ze de volgende keer op moeten letten bij het optuigen en zeilen.

Al met al een zeer geslaagde dag! Zowel de wilde vaart, als de leiding en hopelijk ook Douwe Visser heeft heerlijk genoten. Bekijk snel de foto's!