logo zeeverkenners

GREATE PIER OP NAWAKA!

Nawaka is het Nationaal Water Kamp van de waterscouting, dat eens in de vier jaar gehouden wordt. Het is een zomerkamp voor alle waterscoutinggroepen met kinderen in de leeftijd van 7 – 19 jaar. Daarnaast zijn er altijd enkele buitenlandse groepen te gast op dit evenement. Dit betekent dat er ongeveer 4.000 waterscouts spellen en wedstrijden met en tegen elkaar zullen spelen. Bovendien is dit dé kans om andere groepen te leren kennen en geweldige vrienden te maken.

Het Nawaka heeft een goede landelijke bekendheid, sinds het kamp altijd geopend wordt door koningin Máxima, iedere kampdag in het journaal komt en het afsluit met een spectaculaire vlootschouw! Naast alle wedstrijden en spellen hebben de leden natuurlijk ook genoeg vrije tijd. Op het Centrale Plein worden diverse activiteiten aangeboden, waaronder een internetcafé, knutselhoek, swaptent, scoutshop, bioscoop, supermarkt, museum en nog veel meer! Ook krijgt iedere deelnemer een kledingpakket van het Nawaka met daarin o.a. een T-shirt, das en insignes.

Het komend Nawaka vindt plaats van 6 t/m 15 augustus 2018 op het splinternieuwe Scoutinglandgoed Zeewolde! Op deze site zijn impressies van het terrein te zien. Net als voorgaande jaren duurt het kamp 10 dagen waarin we gaan kamperen, roeien, zeilen en uitdagende activiteiten ondernemen. Op zaterdag is er traditiegetrouw een opendag/ouderdag. Dit is voor ouders de kans om samen met hun kind het kampterrein te verkennen en een stukje Nawaka te beleven. De praktische kant van deze open dag is meestal het brengen van schone kleding en de vuile was mee terug naar huis nemen.

Op youtube zijn filmpjes te vinden over het Nawaka of kijk eens op hun site als je geïnteresseerd bent!

Vanaf 15 november kunnen de zeeverkenners en de wilde vaart zich opgeven met behulp van het inschrijfformulier dat ze via de mail hebben ontvangen. We willen de opgaven graag binnen hebben vóór 1 december. De dolfijnen geven zich op via Gemma. Dus wacht niet langer en geef je op voor het Nawaka 2018!

nawakagplogorgb