logo dolfijnnen

Dolfijnen | 7-11 jaar

De meiden en jongens van de dolfijnen doen veel (knutsel)activiteiten in en om het clubhuis. Ze doen natuurlijk spelletjes met water, wind, boten en nog veel meer leuke dingen die te maken hebben met waterscouting.De dolfijnen gaan zo vaak mogelijk het water op. Als het mooi weer is gaan ze kanoën, bouwen ze een vlot of ze zeilen helemaal naar het Sneekermeer..

Opkomsttijd: Zaterdags 10.00 - 12.00 uur

Knop kijkje 02

Let op: voor de dolfijnen geldt een wachtlijst. Voorlopig hebben wij helaas niet direct ruimte om nieuwe scouts te verwelkomen.

Laatste nieuws Dolfijnen

Aardappel Adoptiespel

Op 16 maart mochten alle dolfijnen een aardappel adopteren. Iedereen ontving een pieper met een naam en een paar oogjes, ook werd het Internationale Contract voor de Rechten van de Aardappel ondertekend. Vervolgens kon de aardappel verfraaid worden door bij verschillende posten decoraties te verdienen. Door de aardappel door een gat in een laken te rollen konden ledematen 'gekocht' worden, met een doolhof kon een mooi hoedje gemaakt worden. Er was een tandarts om een mooi gebitje te maken, een kapsalon voor een pruikje, een kledingwinkel, een juwelier, een zwembad en een tattooshop. Ook was er allerlei restmateriaal om een voertuig, bed of woning voor de aardappel te maken. Tot slot was er een ziekenhuis waar dokter Rico veel werk had aan het oplappen van gebutste aardappels en het uitvoeren van oog-operaties.
Het was een gezellige ochtend waarin alle creativiteit gebruikt kon worden!

Jantje Beton collecteren

Op 9 maart was het een prachtige zonnige dag, waarbij je het begin van de lente kon voelen en ruiken. Prima weer dus om te collecteren! De dolfijnen deden dit traditiegetrouw in de Sneker wijken Pasveer, Stadsfenne, Oudvaart en de Domp. Met enthousiasme werden bellen ingedrukt en mensen te woord te gestaan. We hebben vast een mooi bedrag verzameld voor Jantje Beton en onze eigen scoutingvereniging!

Armband knopen

Op 2 maart waren we eindelijk weer eens in het clubhuis. Hier mochten de dolfijnen een mooi gekleurde paracord en sluiting uitzoeken waar we een mooie armband mee gingen knopen.

De start was lastig, maar uiteindelijk had iedereen iets moois gemaakt.

Nadat de dolfijnen even lekker buiten waren geweest kregen ze de uitleg over het collecteren voor Jantje Beton, volgende week.

Baden Powelltocht

Op zaterdag 10 februari gingen we alweer met de auto op pad. Dit keer om lekker te wandelen in de bossen bij Beetsterzwaag. De route voor de dolfijnen was 5 kilometer door een mooi gebied om de golfbaan. Ook kwamen we 2 bergen zand tegen, waar natuurlijk even lekker op geklauterd kon worden!
De organisatie door scoutingcentrum Fryslân was prima, mede door de lekkere oliebol die we na afloop kregen!