logo plusscouts

Plusscouts | vanaf 21 jaar

De Plusscouts zijn scouts die graag bij de groep willen blijven. Vaak zijn dit mensen die geen leiding zijn, maar wel actief binnen Greate Pier willen zijn. De Plusscouts hebben niet iedere week opkomst, maar gaan wel naar kampen, evenementen of andere activiteiten. Als ze wel een opkomst hebben gaan ze vaak zeilen, barbecueën of laten zich uitdagen in een van de scouting activiteiten.

Zin om een activiteit te organiseren met en/of voor de plusscouts?
Als lid van de plusscouts word je toegevoegd aan de groepsapp. In de groepsapp kun je vragen of er mensen zijn die zin hebben om met jou een activiteit te organiseren (bijvoorbeeld een barbecue als seizoensopening, of een middagje zeilen) of dat mensen eraan willen deelnemen. Is er interesse dan kun je je activiteit gaan plannen. Gemaakte kosten worden betaald door de deelnemers aan de betreffende activiteit.

De leeftijd van de Plusscouts varieert tussen 21 en (momenteel) bijna 70! Scouting is voor alle leeftijden, dus ook voor jou! Ben je actief, houd je van gezelligheid en buitenleven? En wil je wel eens weten wat dat scouting nou eigenlijk is?

Twijfel niet en neem contact met ons op!

Knop kijkje 02

Laatste nieuws Plusscouts

PAINTBALL!

37790f6f eb20 4ac8 903d f8eb2b60581e

Als plusscout zijnde heb je toch zo nu en dan even wat afleiding nodig, een activiteit waarin je frustraties kwijt kan en een beetje lol kunt hebben met de rest van de groep. Daarom zijn we afgelopen zaterdag gaan paintballen. Een sport die onder de extremiteiten valt, maar gelukkig toch wel redelijk veilig is. Om een uurtje of vier zijn we richting Assen gereden, een tochtje van een uur en tien minuten, wat blijkbaar ook kan in drie kwartier. We werden ontvangen in een gebouwtje waar een loods aan vast zat. Met z’n tienen hebben we ons in blauwe overals gehesen en kregen we instructie over het paintballen, wat je wel en niet mocht doen en wat de regels waren. Er was nog een andere groep en om en om gingen we een potje spelen. De loods was omgebouwd tot een heus speelveld met twee bunkers en voorwerpen waar je achter kon schuilen. Elke team had een eigen bunker, die moest je van elkaar veroveren. Je mocht anderen neerschieten en je kon zelf beschoten worden. De een is wat meer geraakt dan de ander, maar iedereen is er heelhuids uit gekomen. Het was erg leuk en we hebben er lol in gehad. Nadien zijn we in Sneek nog een hapje gaan eten als afsluiter. Kortom een erg leuke dag!

96d81b55 914c 4c43 938d 48a945807a9d

Escaperoom avontuur

De plusscouts hebben afgelopen zaterdag 26 januari een escape room bezocht. Met logisch beredeneren en veel denkwerk hebben ze die weten te voltooien. Nadien hadden ze baravond en konden gezellig napraten over de activiteit. Dit onder het genot van een hapje en een drankje natuurlijk.

Nieuwe speltak

Vanaf september a.s. heeft Greate Pier een nieuwe speltak, genaamd de Plusscouts.
Om dit allemaal officieel te maken, heeft deze speltak natuurlijk ook een webpagina nodig!

Op een mooie toekomst voor de Plusscouts!