logo wildevaart

Wilde Vaart | 15-18 jaar

De wilde vaart bestaat uit gezellige jongens en meiden van 15 tot 18 jaar. Zij bepalen onder begeleiding hun eigen programma dat vooral leuk en gezellig moet zijn. Het programma is voor en door de wilde vaart leden gemaakt. We hebben het dan bijvoorbeeld over een lange zeiltocht, een weekendkamp, een hike of een barbecue. De iScout daagde onze leden en begeleiding uit creatieve oplossingen te bedenken en samen te werken en heeft hilarische momenten opgeleverd. Ieder jaar zijn ze ook te vinden op het Fries Waterkamp EUSK, daar ontmoeten ze de wilde vaart leden van de andere waterscoutinggroepen.

Er wordt gezeild in een lelieschouw, de Zeekoe. In de winter wordt deze onderhouden; geschuurd, gelakt, en geverfd. Iedereen helpt mee om de Zeekoe weer mooi te maken voor de gezellige zeiltochten naar het Sneekermeer of de Potten. Als ze zin hebben in een filmavond of een feestje, organiseren ze dat!

De wilde vaart heeft ook nog een zomerkamp, een week lang op vakantie met je scouting vrienden. Alles zelf regelen, van begrotingen maken tot boodschappen doen en zeilroutes uitzetten.
Als het je leuk lijkt eens te komen kijken of mee te doen, neem dan contact met ons op. Je bent van harte welkom!

Opkomsttijd: Zondags 12:30 - 15:30 uur

Knop kijkje 02

Laatste nieuws Wilde Vaart:

Bonbons

Onze wilde vaart maakte gisteren echte bonbons!
Wel hadden ze allemaal een extra uitdaging. Het ene groepje moest hun handen aan elkaar binden, terwijl het andere groepje blind de chocolaatjes moest maken.
Uiteindelijk had iedereen heerlijke bonbons en een hele vieze tafel.

wv1 wv2 wv3

NLdoet

Zaterdag 10 maart 2018 was het weel NLdoet, veel vrijwilligers hebben geholpen met onderhoud in en om het clubhuis.
De Wilde Vaart is bezig geweest met het schuren van de binnenkant van de Zeekoe, schoonmaak van het clubhuis, en het schoonmaken van de binnenkant van de Narwal.
De binnenkant van de Narwal is weer lekker fris, zie onderstaande foto's.

D Narwal voorD Narwal na

GREATE PIER OP NAWAKA!

Nawaka is het Nationaal Water Kamp van de waterscouting, dat eens in de vier jaar gehouden wordt. Het is een zomerkamp voor alle waterscoutinggroepen met kinderen in de leeftijd van 7 – 19 jaar. Daarnaast zijn er altijd enkele buitenlandse groepen te gast op dit evenement. Dit betekent dat er ongeveer 4.000 waterscouts spellen en wedstrijden met en tegen elkaar zullen spelen. Bovendien is dit dé kans om andere groepen te leren kennen en geweldige vrienden te maken.

Het Nawaka heeft een goede landelijke bekendheid, sinds het kamp altijd geopend wordt door koningin Máxima, iedere kampdag in het journaal komt en het afsluit met een spectaculaire vlootschouw! Naast alle wedstrijden en spellen hebben de leden natuurlijk ook genoeg vrije tijd. Op het Centrale Plein worden diverse activiteiten aangeboden, waaronder een internetcafé, knutselhoek, swaptent, scoutshop, bioscoop, supermarkt, museum en nog veel meer! Ook krijgt iedere deelnemer een kledingpakket van het Nawaka met daarin o.a. een T-shirt, das en insignes.

Het komend Nawaka vindt plaats van 6 t/m 15 augustus 2018 op het splinternieuwe Scoutinglandgoed Zeewolde! Op deze site zijn impressies van het terrein te zien. Net als voorgaande jaren duurt het kamp 10 dagen waarin we gaan kamperen, roeien, zeilen en uitdagende activiteiten ondernemen. Op zaterdag is er traditiegetrouw een opendag/ouderdag. Dit is voor ouders de kans om samen met hun kind het kampterrein te verkennen en een stukje Nawaka te beleven. De praktische kant van deze open dag is meestal het brengen van schone kleding en de vuile was mee terug naar huis nemen.

Op youtube zijn filmpjes te vinden over het Nawaka of kijk eens op hun site als je geïnteresseerd bent!

Vanaf 15 november kunnen de zeeverkenners en de wilde vaart zich opgeven met behulp van het inschrijfformulier dat ze via de mail hebben ontvangen. We willen de opgaven graag binnen hebben vóór 1 december. De dolfijnen geven zich op via Gemma. Dus wacht niet langer en geef je op voor het Nawaka 2018!

nawakagplogorgb

Nieuwe wiva's overgevlogen!

Zaterdag 16 september was het eindelijk zover! De oudste zeeverkenners zijn over "gevlogen" naar de wiva. In een vlot 😏 tempo hebben ze met minimale middelen een vlot in elkaar gezet en zijn ze droog aan de overkant gekomen. Het groepsgevoel is groot bij deze overvliegers. Joris en Daan zijn stoer te water gegaan toen er te weinig plek was op het vlot en hebben zwemmend de overkant bereikt. Daar waren Rico en Niek K. om iedereen welkom te heten op de schouw, de boot van de wilde vaart. Na een warme douche en broodjes knak zijn ze allemaal nog het water opgegaan in de Zeekoe en in de Baukelien met Maarten en Niek. Zo te zien hebben ze er veel zin in!