logo zeeverkenners

Zeeverkenners | 11-15 jaar

Lijkt het je leuk om te leren zeilen met jongens en meiden van je eigen leeftijd? En wat dacht je van scoutingtechnieken als vuur maken, vlotten bouwen, routetechnieken, wrikken, schiemanswerk, roeien, hiken, boot onderhoud, EHBO? Dit alles en meer kunnen de zeeverkenners leren bij Scoutinggroep Greate Pier.

Deze (puberende) leeftijdsgroep zit vol met grappen en grollen dus er wordt veel gelachen en lol gemaakt. Wie wil dat nou niet! Deze goedlachse sfeer is er natuurlijk ook tijdens de verschillende scoutingkampen. Zo is er het zomerkamp dat altijd in de eerste week van de schoolvakantie plaatsvindt en er is het EUSK waterkamp voor Friese waterscouts. Af en toe zijn er ook nog weekendkampen, maar we verklappen nog niet wanneer die zijn!

Zeeverkenners kunnen bij ons ook hun CWO 1, 2 en 3 halen. Dit zijn landelijk erkende zeildiploma's. Daarom krijgen ze 's winters zeiltheorie, vaak in spelvorm. Zodra de lelievletten in het voorjaar weer het water in gaan, kan er met de groep en instructeurs worden geoefend voor de zeildiploma’s.

Meedoen? Meld je aan en kom een paar keer actief deelnemen. Dat is altijd leuker dan kijken, toch?!

Opkomsttijd:
Zomers: zaterdags 13:00-17:00 uur
S'winters: zaterdags 13:00-16:00 uur

Knop kijkje 02

Let op: voor de zeeverkenners geldt een wachtlijst. Voorlopig hebben wij helaas niet direct ruimte om nieuwe scouts te verwelkomen.

Laatste nieuws Zeeverkenners

NLdoet 2019

Na het eerdere uitstellen van NLdoet, hebben we gisteren, 30 maart met prachtig weer de actie alsnog gehouden. Dankzij vele ouders, leden en vrijwilligers hebben we ontzettend veel werk verzet.

De noodgebouwen zijn van binnen en buiten geschilderd, er is een tegelpad aangelegd en de heg tussen ons terrein en de buren is verwijderd en de grond is daar afgevlakt. Daarnaast is er een prachtige XXL-picknicktafel geproduceerd! Nu kunnen we met ruim 20 man aan tafel zitten om te eten, vergaderen of koffie te drinken.

Kerstopkomst

poster2

GREATE PIER OP NAWAKA!

Nawaka is het Nationaal Water Kamp van de waterscouting, dat eens in de vier jaar gehouden wordt. Het is een zomerkamp voor alle waterscoutinggroepen met kinderen in de leeftijd van 7 – 19 jaar. Daarnaast zijn er altijd enkele buitenlandse groepen te gast op dit evenement. Dit betekent dat er ongeveer 4.000 waterscouts spellen en wedstrijden met en tegen elkaar zullen spelen. Bovendien is dit dé kans om andere groepen te leren kennen en geweldige vrienden te maken.

Het Nawaka heeft een goede landelijke bekendheid, sinds het kamp altijd geopend wordt door koningin Máxima, iedere kampdag in het journaal komt en het afsluit met een spectaculaire vlootschouw! Naast alle wedstrijden en spellen hebben de leden natuurlijk ook genoeg vrije tijd. Op het Centrale Plein worden diverse activiteiten aangeboden, waaronder een internetcafé, knutselhoek, swaptent, scoutshop, bioscoop, supermarkt, museum en nog veel meer! Ook krijgt iedere deelnemer een kledingpakket van het Nawaka met daarin o.a. een T-shirt, das en insignes.

Het komend Nawaka vindt plaats van 6 t/m 15 augustus 2018 op het splinternieuwe Scoutinglandgoed Zeewolde! Op deze site zijn impressies van het terrein te zien. Net als voorgaande jaren duurt het kamp 10 dagen waarin we gaan kamperen, roeien, zeilen en uitdagende activiteiten ondernemen. Op zaterdag is er traditiegetrouw een opendag/ouderdag. Dit is voor ouders de kans om samen met hun kind het kampterrein te verkennen en een stukje Nawaka te beleven. De praktische kant van deze open dag is meestal het brengen van schone kleding en de vuile was mee terug naar huis nemen.

Op youtube zijn filmpjes te vinden over het Nawaka of kijk eens op hun site als je geĂŻnteresseerd bent!

Vanaf 15 november kunnen de zeeverkenners en de wilde vaart zich opgeven met behulp van het inschrijfformulier dat ze via de mail hebben ontvangen. We willen de opgaven graag binnen hebben vóór 1 december. De dolfijnen geven zich op via Gemma. Dus wacht niet langer en geef je op voor het Nawaka 2018!

nawakagplogorgb

Herfstkamp

Herfstvakantie betekent voor de bootsen en kwartieren altijd kamp. Afgelopen weekend was het ook weer zo ver; het jaarlijkse bokwa kamp!

Zaterdag ochtend vroeg verzamelde iedereen op het clubhuis. Nadat de spullen waren ingepakt en de regenpakken waren aangetrokken kreeg de bokwa een aanwijzing voor de route. Doormiddel van meerdere aanwijzingen zouden ze dan op de slaapplaats aankomen. Via het centrum van Sneek, door IJlst en uiteindelijk de laatste aanwijzing in Bolsward. Onderweg kwamen ze een heleboel bruggen tegen. Bij sommige konden ze er makkelijk onderdoor, bij andere moesten ze toch wat meer moeite doen! Onderweg heeft het af en toe flink geregend, maar onze stoere zeeverkenners gingen gewoon door!

Toen de dektenten eenmaal stonden kreeg men toch wel honger. Verontwaardigd keken ze naar de Baukelien, waar ook geen avondeten stond! Toen vertelde de leiding dat iedereen mee mocht naar de pizzeria. Een super verassing natuurlijk!
Al met al een koud en nat maar super gezellig en mooi herfstkamp. De bootsen en kwartieren wilden zelfs nog wel een 2e nachtje!

Lennart en Niek vonden het ook super gezellig en wensen jullie een fijne herfstvakantie! Tot de volgende opkomst op 4 november.